Hoogsensitief opvoeden

Afbeeldingsresultaat voor hoogsensitief opvoeden

Een onmisbaar boek voor ouders en kinderen die hun weg zoeken in het opgroeien met hoogsensitiviteit.

Elk kind is uniek, en dat geldt natuurlijk ook voor een hoogsensitief kind. Die hoogsensitiviteit kan zowel de ouder als het kind laten struikelen. Als ouder is het soms even zoeken naar de juiste handleiding om de talenten van je kind tot bloei te laten komen. Dit boek wil je daarbij helpen. Hoogsensitief opvoeden biedt concrete handvatten aan die ouders kunnen grijpen als ze even de draad kwijt zijn. De auteurs vertrekken daarbij van de talenten van je kind, en helpen je aan de hand van voorbeelden, ervaringen van andere ouders en veel praktische tips verder op weg.

Melissa Mertens deelt haar expertise rond hoogsensitiviteit via lezingen en workshops over hoogsensitieve kinderen. Steven Giels is lector orthopedagogie en een van de drijvende krachten achter ZITDAZO, een organisatie die op een laagdrempelige manier ouders wil ondersteunen in de opvoeding van hun kind. Lies Cattersel is moeder van een hoogsensitieve dochter en blogt hierover onder meer op de online community van Hoogsensitief Opvoeden. Ann Bogemans schreef de gedichten in dit boek. Erika Verhoeven zorgde voor de illustraties.

Uitgeverij: Lannoo. ISBN: 9789401446860

Te recenseren!

Laatst aangepast op maandag, 26 maart 2018 12:40